Sabtu, 06 Agustus 2011

QS. AZ-ZUKHRUF ( 81 - 89 )


Az-Zukhruf: 81
81.  Katakanlah, jika benar (Rabb) Yang Maha Pemurah mempunyai anak, maka akulah (Muhammad) orang yang mula-mula memuliakan (anak itu).  
Az-Zukhruf: 82
82.  Maha Suci Rabb Yang mempunyai langit dan bumi, Rabb Yang mempunyai Arsy, dari apa yang mereka sifatkan itu  
Az-Zukhruf: 83
83.  Maka biarkanlah mereka tenggelam (dalam kesesatan) dan bermain-main sampai mereka menemui hari yang dijanjikan kepada mereka.  
Az-Zukhruf: 84
84.  Dan Dia-lah Ilah (Yang disembah) di langit dan Ilah (Yang disembah) di bumi dan Dia-lah Yang Maha Bijaksana lagi Maha Mengetahui.  
Az-Zukhruf: 85
85.  Dan Maha Suci (Rabb) Yang mempunyai kerajaan langit dan bumi; dan apa yang ada di antara keduanya; dan di sisi-Nyalah pengetahuan tentang hari kiamat dan hanya kepada-Nyalah kamu dikembalikan.  
Az-Zukhruf: 86
86.  Dan sembahan-sembahan yang mereka sembah selain Allah tidak dapat memberi syafaat; akan tetapi (orang yang dapat memberi syafaat ialah) orang yang mengakui yang hak (tauhid) dan mereka menyakini(nya).  
Az-Zukhruf: 87
87.  Dan sungguh jika kamu bertanya kepada mereka: Siapakah yang menciptakan mereka, niscaya mereka menjawab: Allah, maka bagaimanakah mereka dapat dipalingkan (dari menyembah Allah)?,  
Az-Zukhruf: 88
88.  dan (Allah mengetahui) ucapan Muhammad: Ya Rabbku, sesungguhnya mereka itu adalah kaum yang tidak beriman.  
Az-Zukhruf: 89
89.  Maka berpalinglah (hai Muhammad) dari mereka dan katakanlah: Salam (selamat tinggal). Kelak mereka akan mengetahui (nasib mereka yang buruk).

Tidak ada komentar:

Posting Komentar